Garantievoorwaarden

1. Algemene Bepalingen
Deze Garantievoorwaarden zijn van toepassing op producten die zijn aangeschaft in de online winkel Kubson.be door zowel particulieren als bedrijven. De garantie dekt fabrieksfouten en verborgen materiaalfouten die zich tijdens de garantietermijn voordoen, tenzij anders aangegeven.

2. Garantieomvang
De garantie dekt fabrieksfouten en verborgen materiaalfouten die zich tijdens de garantietermijn voordoen. De garantie dekt echter geen schade als gevolg van onjuist gebruik, mechanische schade, inmenging door derden, pogingen tot zelfreparatie of gevallen waarin het product niet werd gebruikt zoals bedoeld.

3. Garantietermijn
Kubson.be biedt verschillende garantietermijnen aan, afhankelijk van het type product:

  • Nieuwe producten – deze vallen onder de wettelijke garantie van 24 maanden, in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving.

  • Refurbished laptops en refurbished desktops – deze vallen onder een minimale garantie van 12 maanden. Er is een optie om de garantie te verlengen tot maximaal 36 maanden, indien deze optie beschikbaar is en zichtbaar op de productpagina tijdens de aankoop.

De garantietermijnen voor andere producten staan vermeld op de productpagina. Een aankoopbewijs (kassabon, factuur of ander aankoopbewijs) is vereist om aanspraak te maken op de garantie.

4. Garantieclaim Ingedienen
Om een garantieclaim in te dienen, dient de klant contact met ons op te nemen via e-mail op info@kubson.be, met een gedetailleerde beschrijving van het probleem en de omstandigheden waarin dit zich heeft voorgedaan.
Na bevestiging van de garantieclaim dient het product te worden verzonden naar het adres dat door onze klantenservice wordt aangegeven, samen met het aankoopbewijs en een beschrijving van het defect.

5. Reparatie- of Vervangingsprocedure
Na ontvangst van het defecte product voeren wij een beoordeling uit. Indien het defect onder de garantie valt:

  • Zal het product worden gerepareerd, indien reparatie mogelijk is, of
  • Zal het product worden vervangen door een nieuw of gelijkwaardig product wat betreft waarde en functie, indien reparatie niet mogelijk is.

6. Transportkosten en Verpakking van het Product
De verzendkosten voor het defecte product naar onze serviceafdeling zijn voor rekening van de klant. Het product moet per post of koeriersdienst naar het bedrijf worden verzonden, goed verpakt. De klant is verantwoordelijk voor eventuele schade of problemen als gevolg van onjuiste verpakking of het handelen van het transportbedrijf. Indien de garantieclaim wordt geaccepteerd, betaalt Kubson.be de retourkosten van het gerepareerde of vervangende product.

7. Uitsluiting van Aansprakelijkheid
Houd er rekening mee dat deze garantie niet van toepassing is in geval van schade als gevolg van:

  • onjuist gebruik,
  • normale slijtage,
  • externe factoren zoals ongevallen, valpartijen, vloeistofschade,
  • pogingen tot zelfreparatie of aanpassing van het apparaat.

In dergelijke gevallen vervalt de garantie en zijn reparaties of vervangingen niet gedekt.

8. Garantiebeperkingen voor Apparaten met Gegevensdragers
In het geval van apparaten die zijn uitgerust met gegevensdragers, zoals SSD's of harde schijven, is Kubson.be niet verantwoordelijk voor het verlies van de opgeslagen gegevens. Voor verzending naar de garantieafdeling raden wij aan, indien mogelijk, een back-up van uw gegevens te maken.

9. Garantiebeperkingen
De garantie is een aanvullende service en sluit de wettelijke rechten van de consument met betrekking tot conformiteit niet uit of beperkt deze niet. Bij aankopen door bedrijven (B2B) kan de garantie beperkingen bevatten die in onderling overleg met de zakelijke klant zijn vastgesteld.

10. Contact
Voor vragen of twijfels over de garantievoorwaarden kunt u contact met ons opnemen:

  • E-mail: info@kubson.be
  • Postadres: Kubson.be computer webshop, Pontstraat 45, 9300 Aalst